joi, 17 mai 2012

Povestea mea cu hidroforul.

În 2005, am apelat la o firmă recomandată ca fiind foarte serioasă. Comercializau ÅŸi montau produsele uneia dintre cele mai bune mărci străine de pompa submersibila pret ÅŸi pompa cu tocator. Mi-au cerut toÅ£i parametrii posibili ai casei mele: înălÅ£ime, etaje, număr de băi, număr de persoane, bucătării, udat grădina, adâncime până la oglinda apei din puÅ£, grosime strat de apă etc. Eu am avut o singură dorinţă: să pot să fac ÅŸi duÅŸ, să spăl ÅŸi vasele ÅŸi să ud ÅŸi grădina în acelaÅŸi timp. Au zis că se rezolvă. Mi-au montat un hidrofor care după doi ani a început să gâfâie.

Anul trecut, în vară, a decedat irevocabil. Am apelat iar la aceeaÅŸi firmă. Nu mă mai Å£ineau minte. Mi-au zis ironic că cine mi-a recomandat acel tip de hidrofor m-a indus în eroare, că era subdimensionat. Le-am spus, sec, că tocmai ei au făcut asta, cu trei ani în urmă. S-au scuzat spunând că de vină fusese, probabil, o persoană care nu mai lucrează la ei... Da, tipic. Iar le-am dat specificaÅ£iile casei ÅŸi iar le-am spus de cerinÅ£a mea. Le-am zis că între timp mi-am făcut o grădină frumoasă, la care am muncit mult ÅŸi că vreau să o pot uda vara cum trebuie.

De data asta mi-au adus o pompă submersibilă (nu hidrofor), care arăta ca o rachetă militară. Ziceai că e o sofisticată armă cu ghidaj laser. Arăta aÅŸa, impresionant. Au lucrat bine ÅŸi repede la montaj. Presiunea apei era exact cum îmi doream: puteam face duÅŸ în ambele băi, puteam spăla vasele ÅŸi puteam uda temeinic ÅŸi grădina, în acelaÅŸi timp. Asta se întâmpla în septembrie 2008. De atunci, "racheta" mea a funcÅ£ionat impecabil. Până aseară, când s-a oprit brusc ÅŸi a intrat într-o tăcere mormântală. După 10 minute a luat-o singură din loc.

DeÅŸi m-am bucurat ÅŸi am putut face duÅŸ, mi-am dat seama că e ceva în neregulă. Azi dimineaţă, "racheta" s-a oprit iar, brusc ÅŸi inexplicabil. Am sunat la firma care o montase. Am garanÅ£ie doi ani, până în 2012. Au trimis pe cineva chiar după-amiază. Concluzia verificării: apa din puÅ£ era extrem de murdară, plină de nisip ÅŸi mâl, filtrele erau colmatate. Avusesem noroc că nu se stricase definitiv. Trebuia doar scoasă ÅŸi curăţată. Dar de ce se tulburase în aÅŸa hal apa din fântâna mea? Åži atunci m-am prins. Exact peste drum, un vecin îÅŸi terminase de construit casa ÅŸi, cum nu avem reÅ£ea de apă, ÅŸi-a săpat o fântână, la nici 100 de metri de fântâna mea - un puÅ£ în aceeaÅŸi pânză freatică.
Tot mâlul rezultat din forare îl aspirase "racheta" mea ÅŸi se înecase. Omul de la firmă a repus-o în funcÅ£iune temporar, până săptămâna viitoare, când va fi scoasă din puÅ£, dusă la service, curăţată ÅŸi după-amiază montată la loc. O jumătate de zi voi sta fără apă.


Tags: pompa submersibila pret

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu